2012. január 18., szerda

Portugál káposztás bableves (Sopa de feijão)

Ez nem egy "lightos" leves. Van benne hús, füstölt kolbász, bab, káposzta, krumpli... Nem is kell mellé második fogás, simán jóllakik az ember csak a levessel. Azért egy bukta még lecsúszott nekem!



Hozzávalók:
  • 1 nagyobb krumpli
  • 1 méretesebb sárgarépa
  • 1 kis fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 kis fej kel- vagy fejeskáposzta fele
  • 1 nagy konzerv vajbab 
  • ízlés szerint füstölt kolbász
  • csontos sertéshús (kb. 20 dekás darab)
  • olívaolaj

A szokásos módon a krumplit, a répát, a hagymát és a fokhagymát megpucoljuk, felaprítjuk és annyi vízzel feltesszük föni, hogy az böven ellepje azokat. A húst is beletesszük, sózzuk. Amikor minden zöldség megpuhult, hozzáadjuk a bab felét, pár percet fözzük, a húst kivesszük és az egészet pépesítjük a botmixerrel. A húst visszatesszük, a csíkokra felszeletelt káposztát és a felkarikázott kolbászt beletesszük és addig fözzük, amíg a káposzta meg nem puhul. Ekkor hozzáadjuk a maradék babot és 1-2 evökanál olívaolajat is öntünk bele. 10 perc fözés után készen is vagyunk!

11 megjegyzés:

  1. Ez nagyon finom lehet. Imádom az ilyen leveseket. Puszi!!! :-)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon finom lehet ez a leves, guszta ! Éppen mondani akartam , hogy azért valami sütike utánna biztos jó!

    VálaszTörlés
  3. Nahgyon finom sopa, laktató, a babhoz ideálisan illik a füstölt íz, no meg a káposzta :)

    VálaszTörlés
  4. Mindig úgy gondoltam erre az ételre, hogy nagyon puffasztó lehet, ezért nemkívánatos a konyhámban. De most, hogy jól elolvastam, nagyon megtetszett. Ki fogom próbálni (a biztonság kedvéért csak ebédre :D)

    VálaszTörlés
  5. Nagyon finom leves lehet, látszik rajta. Kukkants be hozzám meglepi vár rád.

    VálaszTörlés
  6. Szia Judit!

    Savanyított káposztával is működik a dolog szerinted?
    Ha mondjuk jól átmosom több léről a káposztát akkor nem lesz annyira savanyú.
    Persze akkor az eredeti íz módosul, de mi szeretjük a savanyút.
    Még arra gondoltam, hogy tennék bele tejfölt is esetleg.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szia Suzana! Hú, ezt nem tudnám megmondani, hogy müködik-e, de ha ti szeretitek a savanyú káposztát... Én csak fejes- és kelkáposztával próbáltam eddig. De ha elkészíted, kiváncsi vagyok, ízlett-e :)

      Törlés
    2. Megcsináltam savanyított káposztával, egy léről átmostam azért előtte, hogy ne az legyen a domináns íz (pár aztán tettem még bele egy kis ecetet). Isteni finom és főleg laktató ahogy írtad!
      A gyerekeim kértek bele tejfölt és kenyeret tunkoltak bele.

      Utána 1-1 szelet bolo-de-iogurte volt a lezárás.
      Köszönöm mindkét receptet.

      Törlés
    3. De jó!!!! Köszönöm a visszajelzést, mindig nagyon jól esik :)

      Törlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...