2012. január 4., szerda

Retro pizza

Ez a recept abból az idöböl való, amikor még nem volt annyira divatos a pizza, nem volt minden sarkon pizzéria és kb. 8-9 éves lehettem. Tehát a nyolcvanas években járunk. Anyukám szokta sütni, persze én csak a széleit ettem meg, mert akkoriban még a (gép)sonkát sem szerettem, nemhogy a sajtot (azt ma sem, csak a pizzán), pláne nem a pizzát! Azóta sok minden változott kivétel az, hogy ez egy nagyon jó pizzatészta recept, eltér a másik két, általam kedvelt pizzától (ez és ez), amik persze szintén fincsik. Ezt nem kell nyújtani például! Most, hogy otthon voltam, kétszer is megsütöttük Anyukámmal, annyira jól sikerült!




Hozzávalók:  
Gáztepsi méretü pizzához
  • 30 dkg liszt
  • 4 ek. étolaj
  • élesztö (3\4 csomag)
  • 1 tk. cukor
  • 0,5 l langyos tej (lehet, hogy nem kell bele mind)
A paradicsomszószhoz:
  • 1 konzerv hámozott paradicsom
  • (oliva)olaj
  • fél fej hagyma
  • 1 gerezd fokhagyma
  • 1 tk. cukor
  • bors
  • oregano, bazsalikom, kakukkfü ízlés szerint


Egy pici tejet meglangyosítunk, megcukrozzuk és az élesztöt felfuttatjuk benne. Ezt a liszthez  hozzáöntjük, majd hozzáadjuk az olajat és sózzuk. Dagasztógéppel összedolgozzuk, annyi tejet adva hozzá, hogy nokedli-sürüségü legyen (lehet, hogy nem lesz szükség az összes maradék tejre). Kb. 45 percen át meleg helyen kelesztjük, amíg duplájára nem nö. Böségesen(!) kiolajozott tepsiben kézzel kihúzkodjuk, szétnyújtjuk. A szószhoz a hagymát finom kockákra aprítjuk, az olajon megpároljuk, belenyomjuk a fokhagymát, majd beletesszük a kockára vágott paradicsomot. Az összes füszert hozzáadjuk és 10-15 percig forraljuk. Ezzel megkenjük a pizzánkat és tetszés szerinti feltétettel diszítjük azt (nálam sonka, gomba). Sajttal megszórjuk és egy kis oreganoval még meghintjük. 180 fokos sütöben 20 percig sütjük.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta a pizzád! Biztosan jó puha a tésztája úgy látom. Szoktam én is csinálni szeretjük! Az én receptem tésztája más , de ennek is annyiféle változata van már! A paradicsomszószt szintén csinálom, van aki a kész pizzakrémet teszi rá. Lehet hogy ezt a fajta tésztát egyszer kipróbálom!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki:) Mi nem sütöttünk pizzát még a 80-as években:) Anyukádnak nehéz dolga lehetett veled, hogy semmit nem szerettél:)

    VálaszTörlés
  3. Ma este nálunk is pizza volt, az én receptem más, de anyum is hasonló recepttel készíti mint anyukád:)

    VálaszTörlés
  4. Finom lehetett!! Nagyon jól néz ki!!
    Tényleg nehéz lehetett etetni kiskorodban. Mint most az én drága kis Tomikámat. Ő is nagyon válogatós.

    VálaszTörlés
  5. Hú de guszta! Hasonló az én reform pizzám, csak tej helyett vízzel készül és azt sem kell nyújtani. Szuper, imádom!! Én a tésztába szoktam oregánót tenni, isteni! :))

    VálaszTörlés
  6. Szuper!!! Ezek a legfinomabb vacsorák! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon guszta a pizzád! Képzeld, megéheztem a látványától.Most mehetek keresni valamit...

    VálaszTörlés
  8. Köszi lányok a kedves szavakat! Én is újra megkívántam a pizzám :)))

    VálaszTörlés
  9. Isten megáldjon már ezzel a nem szeretem dologgal! Szerintem te voltál a földön az egyetlen gyerek, aki nem ette meg..csak a szélét! A tésztát viszem, mert mindig keresek pizzatészta reciket.

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...