2012. február 15., szerda

Red velvet whoopie pie, mascarpone krémmel

Van egy új barátom: a whoopie pie! Nem tudom, hogy csak az én életemböl maradt eddig ki ez tuti sütike vagy más is elsiklott felette. Már egy ideje szerettem volna kipróbálni, de valahogy mindig elnapoltam a dolgot. Nagy hiba volt! A whoopie pie is Amerikából jött, akárcsak a cupcake és társai. Egyesek szerint ez a sütike egyesíti a cookie-t, a pie-t és a cake-et, de se nem keksz, mert ez puha és "fluffy" (Ezt magyarul hogy mondjuk? Habkönnyü?), nem is pite, mert kicsi, kerek és különben is krémmel össze van ragasztva. Szóval csudajó találmány, aki szereti a muffint, a cupcake-et, ezt a sütit is szeretni fogja. Bár a tésztája nem olyan, mint a muffiné, annál "fluffybb". Most red velvet készült belöle, mert Valentin-nap volt... Ja, azt említettem, hogy pofonegyszerü elkészíteni?


Hozzávalók:
  • 1,5 bögre liszt
  • 20 g cukrozatlan kakaópor
  • 1/2 tk. sütöpor
  • 1/4. tk. szódabikarbóna
  • csipet só
  • 1/2 bögre vaj/margarin
  • 1/4 bögre barnacukor
  • 1/2 bögre cukor
  • 1 tojás
  • 1 tk. vanília aroma
  • 1,5 tk. piros ételfesték
  • 1/2 bögre natúr joghurt
A krémhez:
  • 125 g. mascarpone
  • kb. 1 dl tejszín
  • 4-5 tk. porcukor
  • 1 tk. vanília aroma


A száraz hozzávalókat (elsö 5) egy tálban összekeverjük. Egy másik edényben a vajat elkeverjük mindkét cukorral, majd a géppel habosra verjük. Hozzáadjuk a tojást és addig keverjük a géppel, amíg sima és habkönnyü állagú nem lesz. Beleöntjük a vanília aromát és az ételfestéket is (én folyékonyat használtam, ha picit többet teszek bele, pirosabb lett volna, de sebaj). Addig keverjük, amíg egynemü nem lesz. Ekkor adjuk hozzá a lisztes keverék felét és a joghurt felét. Lassú fordulaton dolgozzuk össze, majd mehet bele a maradék liszt és a joghurt. Addig keverjük, amíg sima masszát nem kapunk. A sütöt 180 fokra melegítsük elö. Egy sütöpapírral kibélelt tepsire kis halmokat rakunk egy evökanál segítségével. Hagyjunk helyet a kupacok között, mert szét fognak terülni.


A sütö középsö részére rakjuk a tepsit. 10 perc alatt megsütjük a kis pie-okat. Akkor jó, ha óvatosan megnyomjuk és visszajön. Ne süssük túl!!! Amikor elkészülnek, még elég lágyak, így hagyjuk teljesen kihülni a sütöpapíron (ezzel együtt tettem a rácsra). Amíg hülnek elkészítjük a krémet: a mascarponét elkeverjük a porcukorral (ízlés szerint tehetünk bele többet vagy kevesebbet) és a vaníliával. A felvert tejszínhabot elkeverjük benne  úgy, hogy sima krémet kapjunk (akár géppel is lehet). Már tölthetjük is a kis korongokat: a lapos felét megkenjünk krémmel (vagy habzsákból is nyomhatjuk) és ráfordítunk egy másik korongot, óvatosan lenyomjuk egy kicsit. És így tovább....


Ebböl a mennyiségböl kb. 12, majdnem tenyérnyi nagyságú whoopie pie-t kapunk. Jó kiadós, de elég kapós :) A receptet brown eyed baker odalán találtam, de kissé átalakítottam, a krém pedig teljesen más.






10 megjegyzés:

  1. Húha. Ez aztán a süti! Már a kép meggyőzött hát még a leírás meg a recept. Előbb utóbb biztos én is kipróbálom, bár ételfesték nélkül, mert ilyesmiket nem szoktam használ.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszi :) Legközelebb én sem teszek bele ételfestéket, ez csak az alkalom kedvéért volt, a párom meg is jegyezte: mitöl piros? :D

      Törlés
  2. Még életemben nem hallottam erről a süteményről, de nagyon-nagyon tetszik. Igazán pofásak lettek a tieid :)

    VálaszTörlés
  3. Szió! igen, a fluffy-t mi cukrász angol órán habos-nak fordítjuk. Pl: stir the butter until fluffy :-))))))

    Nagyon jó cucc ez a whoopie pie, én még életemben nem hallottam róla! Ez a "jenki macaron" :-D nem?????

    VálaszTörlés
  4. Az én életemben még eddig nem szerepelt, nem ismertem eddig. Nagyon ízletes lehet és guszta!

    VálaszTörlés
  5. Még én sem hallottam róla, de olyan marketinget csináltál neki, hogy gyorsan el is mentettem a receptet :D

    VálaszTörlés
  6. Mekkora egy bögre? Lehet mindenki tudja csak én nem.

    VálaszTörlés
  7. Válaszok
    1. Köszönöm. Meg is sütöm, annyira tetszenek.

      Törlés
    2. Szívesen! Remélem ízlik majd, mi nagyon szeretjük :)

      Törlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...