2012. május 28., hétfő

Tengeri halfilé zöldfüszeres-mandulás morzsában

Most elöször készítettem északi mennyhalat (maruca, common ling, molva molva) és nem kellett csalódnom. Nevéhez hüen mennyei volt! A tökehal rokonságába tartozik, nincs túl erös halíze és gyönyörü fehér, szálkamentes a húsa. Természetesen más tengeri halból is el lehet ezt az ételt készíteni.




Hozzávalók:
  • 3-4 szelet tengeri halfilé
  • 2-3 ek. zsemlemorzsa
  • 1 ek. darált mandula
  • 1 kvk. szárított bazsalikom
  • 1/2 kvk. szárított oregano
  • friss kakukkfü (én citromillatút használtam)
  • só, bors
  • olívaolaj



A halfiléket besózzuk, megborsozzuk és egy sütöpapírral bélelt tepsire helyezzük. Mindegyik szeletet  bekenjük vékonyan egy kis olívaolajjal, majd megszórjuk friss kakukkfüvel. 200 fokra elömelegített sütöben 3-4 percig sütjük, ezalatt összekeverjük a bundához valókat (zsemlemorzsa, mandula, szárított zöldfüszerek). Pár perc után megszórjuk a halacskákat az illatos morzsával és addig sütjük, amíg egy kis arany színt nem kap a bunda (max. 10 perc). Friss salátával tálaljuk.

3 megjegyzés:

  1. Ez is kedvemre való, szeretem az ilyen egyszerű de nagyszerű halas ételeket! Szuper fotók!

    VálaszTörlés
  2. Megpróbáltam kis darabkát csípni belőle, de nem sikerült! Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. Hal imádóként, 10 pontos étek! Szívesen venném ma ebédre! :o)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...