2012. július 2., hétfő

Kakukkfüves-citromos omlós sült csirke

Nem nagyon szoktam egész csirkét sütni, mert ketten nehezen bírkózunk meg vele. A hétvégén viszont vendégünk volt, így szárnyas barátunk megsütése mellett döntöttem. Egyszer Spanyolországban ettünk kakukkfüves csirkét, ami nem egy különleges, új találmány, viszont annál finomabb. Így én is ilyen formában készítettem el. Nem használtam mást, mint friss citromillatú kakukkfüvet, szárított kakukkfüvet és citromot. A csirke sütésénél a következö "szabályt" követtem: 20 perc sütés + 200 grammonként 20 perc sütés. Az én 1,3 kilós madaramnál tehát ez durván 2 óra 20 perc sütést jelentett és tökéletes lett. Omlós, szaftos, jól átsült pipihusi :) Ja, és sütöben sült újkrumplival tálaltam...




Hozzávalók:
  • 1 egész csirke
  • fél citrom
  • 1 kis csokor (citromillatú) friss kakukkfü
  • szárított kakukkfü
  • só, bors
  • 1-2 ek. olvasztott vaj
  • 1 ek. olívaolaj




A csirkét kívül-belül megmossuk, hagyjuk megszáradni. Az olvasztott vajat elkeverjük az olívaolajjal és egy részével bekenjük a csirke belsejét. Ide beledugjuk a fél citromot (2 cikkre szeltem) és a kis csokor friss kakukkfüvet. A lábakat összekötjük. A madár külsejét megsózzuk, lekenjük a maradék vaj-olívaolaj keverékkel, megszórjuk borssal és szárított kakukkfüvel. 190 fokra elömelegített sütöbe tesszük és a fennt említett módon megkezdjük a sütést. 20-30 percenként a csirkéböl kisülö szafttal meglocsoljuk (fontos).




A körethez az újkrumplit jól megmosom, négybe vágom, sózom, borsozom, egy kis olvasztott vaj-olívaolaj keverékével meglocsolom és amikor a csirke sülési idejéböl kb. 45 perc van hátra, bedugom alulra a sütöbe. Egyszer átforgatom a sütés felénél. Egy picit ugyan idöigényes ez az ebéd, de sok dolgunk nincs vele és az eredmény mennyei!

Tudom, hogy otthon most tombol a kánikula, kitartás!!!

12 megjegyzés:

  1. Jajj de jól néz ki. Alig várom, hogy hozzánk is jöjjön valami vendég, hogy kipróbálhassam:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Biztos lenne sok jelentkezö, amilyen finomságokat készítesz!!!

      Törlés
  2. Óhhh, de szép! És pont most kaptam egy egész csirkét! Lehet, hogy a sütőbe megy a fagyasztó helyett?? Olyan meleg van, hogy már úgyis mindegy... :-)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem is. Mindegy, hogy 40 vagy 50 fok van a konyhában :))))

      Törlés
  3. Nagyon guszta! Küldjünk egy kis meleget? :D

    VálaszTörlés
  4. Nagyon guszta! Ahogy olvastam a sütési idejét nekem is az jutott eszembe hogy ebben a hőségben?:-) De nem kell azt őrizni sül az magától is, nagyon finom lehetett!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk szerencsére 24 fok a konyhában, így ki lehetett bírni. Otthon most melegebb a helyzet :)

      Törlés
  5. Biztos nagyon finom volt, ha olyan jó volt, amilyen szép :)!! Tetszik.

    VálaszTörlés
  6. Érzem, ahogy árad az illata:) Nagyon finom lehetett a csirke is és a köret is. Vasárnapra jöhetne!

    VálaszTörlés
  7. Én is u.azt szerettem volna írni, mint Emi, hogy szinte érzem az illatát is. Nagyon guszta!! :)

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...