2012. november 22., csütörtök

The best foszlós kalács

Nem szeretném megsérteni a másik két foszlós kalácsot a blogomon, ök is nagyon finomak és foszlósak, meg minden, de nekem most ez a kalács lett a szivemcsücske. Szimplán tökéletes a recept. Babettenél akadt meg a szemem a mini kalácsokon, amiket konzervdobozban sütött ki. Gyorsan meg is sütöttem, gyorsan el is fogyott. Így másnap újra sütöttem, de már nagyban, fonottan, meg azért egy minit is, mert cuki.




Hozzávalók:
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg élesztö /vagy egy zacsi ( 7g ) szárított/
  • 2,5 dl langyos tej
  • 6 dkg olvasztott vaj
  • 6 dkg cukor
  • 3 tk. vaníliás cukor
  • 1 nagyobb tojás
  • 1 kvk. só
  • 1 citrom reszelt héja
  • 1 tojássárgája+pici víz kenéshez

A lisztet átszitáljuk, a közepébe egy mélyedést készítünk. Ide öntjünk bele a langyos tejet és morzsoljuk bele az élesztöt, egy picit az ujjunkkal elkeverjük egy kis liszttel. Vékonyan szórunk is rá lisztet és 15 percet letakarva, meleg helyen hagyjuk pihenni addig, amíg repedések nem jelennek meg rajta. Eközben a felolvasztott vajat jól elkeverjük a cukrokkal, a reszelt citromhéjjal, a sóval, és a tojással. Ezt hozzáadjuk az élesztös liszthez és jól kidagasztjuk (én a kézi mixer spirálkarjaival dolgoztam). Nekem kellett hozzá még egy kis lisztet tennem, hogy ne legyen ragadós a tészta, de ez lisztfüggö. Cipót formálunk a kidagasztott tésztából, letakarjuk és meleg helyen duplájára kelesztjük (kb. 30 perc alatt).




Én hallgattam Babettere és újra dagasztottam egy kicsit az idö leteltével és újra letakarva hagytam, hogy duplájára kelljen. Így még levegösebb lett a tésztája. Amikor megkelt, a tésztát három részre osztjuk, kígyókat sodrunk belölük és összefonjuk. A tetejét lekenjük a vízzel elkevert tojássárgájával. Egy tepsire sütöpapírt teszünk, ici-picit beolajozzuk, ráhelyezzük a kalácsot és 200 fokos elömelegített sütöben 30-35 perc alatt szép barnára sütjük.

Az eredeti recept Babettenél ITT!


6 megjegyzés:

  1. Nagyon szép lett a kalácsod és az a kicsi is nagyon tetszik. Lehet hogy kipróbálom én is ezt a kalácsot tetszik a receptje!

    VálaszTörlés
  2. Úú, ez fantasztikusan néz ki! Csak jussak Haza, és azonnal ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  3. Fantasztikusan finom lehetett! Lehet tényleg jót tesz neki a kétszeri kelesztés. Esküszöm hétvégén megsütöm, annyira szép! Hogy fog neki örülni a párom! A kicsit csak nem a konzerv dobozban sütötted?!

    VálaszTörlés
  4. Ej de szépséges lett! Örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés
  5. Ej de szép lett! Örülök, hogy ízlett!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...