2013. február 10., vasárnap

Egytojásos kakaós sütemény

... nem bánom, tortának is hívhatjuk.

Azért döntöttem úgy, hogy tortának is hívhatjuk, mert megpakolva gyümölcsökkel, megtöltve például mascarponés krémmel, máris ünnepivé tehetjük ezt a végtelenül egyszerü süteményt. Ez speciel egy új-zélandi recept, de ha átlapozgatom a nagymamám receptes füzetkéjét, valószínü találok benne hasonlót. Nagyon könnyü a tésztája, egymás után több szelet simán lecsúszik. Tapasztalat.




Hozzávalók:
18 cm-es formához
  • 50 g vaj
  • 1 ek. golden syrup/méz
  • 1 tojás
  • 1/2 bögre cukor
  • 1 ek. jó minöségü cukrozatlan kakaópor
  • 1 bögre liszt
  • 1 tk. sütöpor
  • pár csepp vanília kivonat
  • 3/4 bögre tej
  • 1 tk. szódabikarbóna
Tetejére:
  • fagyasztott bogyós gyümölcsök (málna, szeder, áfonya, ribizli)
  • 1 ek. barnacukor



A vajat a golden syruppal/mézzel a mikróban megolvasztjuk. Beleütjük a tojást, hozzáadjuk a cukrot és jó habosra, levegösre felverjük az egészet. A lisztet, a kakaót, a sütöport egy tálban összekeverjük, beleszitáljuk a tojásos keverékbe és nagy mozdulatokkal beleforgatjuk a masszába. A tejben elkeverjük a szódabikarbónát és óvatosan belekeverjük a tésztába.



Egy 18 cm-es tortaformát kikenünk, majd az alját kibéleljük sütöpapírral. Beleöntjük a masszát és 190 fokos elömelegített sütöben, kb. 30 perc alatt megsütjük. Tüpróba szükséges! Amikor megsült, 10 percet hagyjuk a formában, majd utána kivesszük és rácson hagyjuk kihülni. Én a gyümölcsöket egy kis cukorral összeforraltam, picit szétnyomkodtam villával és amikor kihült, a tortára borítottam. De egyszerüen, a szeletek mellé is adagolhatjuk.


Recept: innen.

9 megjegyzés:

  1. Nagyon tetszik maga a recepted is és a sütemény is nagyon guszta! Kifogom próbálni ha elég magas akkor akár valóban még krémmel is meglehet tölteni !

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Köszönöm! Ha 18 centis formában sütöd, szép magas lesz!

      Törlés
  2. Guszta lett nagyon. Szerintem is simán hívhatjuk tortának :)

    VálaszTörlés
  3. A minden háztartásban fellelhető Horváth Ilonánál kakaós lepénynek hívják :) Móni

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Meg is neztem a Horvath Ilonamban, es tenyleg szinte ugyanaz! Mondtam en, hogy biztos minden nagymamanak van ilyen receptje :) Ezek szerint az uj-zelandiaknak is megvan a Horvath Ilona :D Mindegy is, az a lenyeg, hogy egyszeru, de finom sutemeny ez!!!

      Törlés
  4. Igazad van, nekem is van hasonló receptem, amit szeretek előkapni ha gyorsan készítenék valami finomságot! Bogyós gyümölcs, meggy vagy cseresznye, csokidarabok, dió - mindig azzal szórom meg amihez éppen kedvem van. Krémmel még nem töltöttem meg de jó az ötlet! :)

    VálaszTörlés
  5. Szuper! Na, ezt el is teszem a kedvencek közé, azt hiszem, jól fog jönni :)
    Örülök, h újra itt vagy :)

    VálaszTörlés
  6. Mamám sütötte ezt a tortát minden vasárnapra. Félbevágva lekvárral töltve. Nagyon finom és is tudom igazolni. Guszta!

    VálaszTörlés

Köszönöm a hozzászólást!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...